Dersin Adı | Tasarım Stüdyosu I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IAED 201 | Güz | 2 | 6 | 5 | 8 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | İçsel ve çevresel faktörlerle beraber, estetik, görsel, kültürel, yapısal ve fonksiyonel detayların da gelişimini ve düzenlenmesini göz önünde bulundurarak, basit yapısal nesnelerin tasarımını inceler. Özellikle küçük ölçekli mekânsal ve çevresel düzenlemelerin tasarımına yönelik bilgi verilir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, seminer, stüdyo çalışmaları, anlatım, sunum ve tartışmalarla eleştirel düşünce, tasarım kriterleri, temel kavramlar konusunda farkındalık, işlev, malzeme ve tasarım yöntemleriyle ilgili çeşitli ölçekli 3 boyutlu projeler konusunda gelişimi amaçlar. Seminer, anlatım ve stüdyo çalışmaları 3 boyutlu tasarımın temellerini renk, form ve şekil gibi temel etmenlerle tasarım sürecine taşır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1. Gün: IAED 201’e giriş *Sunum: Biyofilya (Deniz Hasırcı) * Belgesel: Biyofilik Tasarım - - - 2. Gün: TEKNİK GEZİ | 1. Gün: Meraklı ve açık bir zihin, Kamera,Çizim malzemesi - - - 2. Gün: Konsept, Fikir panosu, senaryo |
2 | 1. Gün: Teknik Geziyle ilgili Sunumlar * Stüdyoda: Konsept, fikir panosu, senaryo - - - 2. Gün: Stüdyo Ödevi: Hacimsel Analiz | 1. Gün: Sunum hazırlığı: Konsept, Fikir panosu, senaryo - - - 2. Gün: Hacimsel analiz çizim taslağı |
3 | 1. Gün: Kimlik Yaratımı * Program detayı (beyin fırtınası, ülke seçimi ve poster hazırlığı) - - - 2. Gün: 1. Ara jüri: Konsept, Fikir panosu, senaryo | 1. Gün: Kimlik Araştırması, Maket - - - 2. Gün: Konsept, Fikir Panosu, Senaryo |
4 | 1. Gün: Mekansal gelişim: Sunum: Diyagram (Silvia Rolla) * Bireysel Kritikler *Tüm binanın planı, 3 boyutlu tasarımı, diyagram, plan ve kesitlerin taslağı - - - 2. Gün: Bireysel Kritikler | 1. Gün: 2. Ara jüri hazırlığı: Mekansal gelişim - - - 2. Gün: 2. Ara jüri hazırlığı: Mekansal gelişim |
5 | 1. Gün: Bireysel Kritikler: Mekansal Gelişim - - - 2. Gün: Bireysel Kritikler: Mekansal Gelişim | 1. Gün: 2. Ara jüri hazırlığı: Mekansal gelişim - - - 2. Gün: 2. Ara jüri hazırlığı: Mekansal gelişim |
6 | 1. Gün: 29 EKİM CUMHURİYET BAYRAMI (TATİL) - - - 2. Gün: 2. Ara jüri: Mekansal gelişim: tüm binanın planı, 3 boyutlu tasarımı, diyagram, plan ve kesitlerin taslağı | 1. Gün: - - - 2. Gün: Gerekenler: *Tüm binanın planı *Ünitenin tasarımı *Diyagram *3 Boyutlu tasarımı *Plan ve kesitlerin taslağı |
7 | 1. Gün: Sunum: Ergonomi (Zeynep Edes) * Stüdyo ödevi: Teknik Çizim ve maket : Planlar, görünüşler, maket - - - 2. Gün:Stüdyo ödevi: Teknik çizim ve maket: Planlar, kesitler, görünüşler ve maket | 1. Gün: Proje Revizyonu * Teknik çizim ve maket: Planlar, kesitler, görünüşler, maket - - - 2. Gün: 3. Ara jüri hazırlığı: Teknik çizim ve maket |
8 | 1. Gün: Bireysel kritikler * Stüdyo ödevi: Teknik çizim ve maket - - - 2. Gün: Bireysel kritikler *Teknik Çizim ve Maket | 1. Gün: 3. Ara jüri hazırlığı: Teknik çizim ve maket - - - 2. Gün: 3. Ara Jüri hazırlığı: Teknik çizim ve maket |
9 | 1. Gün: Bireysel kritikler * Stüdyo Ödevi: Teknik çizim ve maket - - - 2. Gün: 3. Ara jüri: Teknik çizim ve maket: Planlar, kesitler, görünüşler, maket | 1. Gün:3. Ara jüri hazırlığı: Teknik çizim ve maket - - - 2. Gün: Gerekenler: *Planlar *Kesitler *Görünüşler *Maket |
10 | 1. Gün: Sunum: Malzeme Bağlantıları ve Detay (Zeynep Edes, Haluk Tatari) * Detay çizimleri ve 3 boyutlu ifadesi * Final Jüri için gerekliliklerinin açıklanması - - - 2. Gün: Bireysel kritikler * Stüdyo Ödevi: Detay çizimleri ve 3 boyutlu ifadesi | 1. Gün: Proje Revizyonu * Detay çizimleri ve 3 boyutlu ifadesi: Malzeme, Mobilya, Aydınlatma- - - 2. Gün: 4. Ara jüri hazırlığı: Detay çizimleri ve 3 boyutlu ifadesi |
11 | 1. Gün: Bireysel Kritikler * Detay çizimleri ve 3 boyutlu ifadesi - - - 2. Gün: Bireysel Kritikler * Detay çizimleri ve 3 boyutlu ifadesi | 1. Gün: 4. Ara jüri hazırlığı: Detay çizimleri ve 3 boyutlu ifadesi- - - 2. Gün: 4. Ara jüri hazırlığı: Detay çizimleri ve 3 boyutlu ifadesi |
12 | 1. Gün: Bireysel kritikler: Detay çizimleri ve 3 boyutlu ifadesi - - - 2. Gün: 4. Ara jüri: Detay çizimleri ve 3 boyutlu ifadesi | 1. Gün: 4. Ara jüri hazırlığı: Detay çizimleri ve 3 boyutlu ifadesi- - - 2. Gün: Gerekenler: Malzeme, Mobilya, Aydınlatma |
13 | 1. Gün: Bireysel kritikler - - - 2. Gün: Bireysel kritikler | 1. Gün: Proje Revizyonu - - - 2. Gün:Proje Revizyonu |
14 | 1. Gün: Sunum: Malzeme tablosu hazırlığı (Deniz Hasırcı) * Bireysel Kritikler - - - 2. Gün: Final jüri hazırlığı | 1. Gün: Ödev: (Maket için logo tasarımı ve portfolio tasarımı) * Ödev: Malzeme tablosu * Ödev: Proje Revizyonu - - - 2. Gün: Proje revizyonu |
15 | 1. Gün: Bireysel kritikler- - - 2. Gün: Dönemin gözden geçirilmesi | 1. Gün: Proje revizyonu - - - 2. Gün: Final jüri hazırlığı |
16 | Final Jüri ( Gerçek tarih anons edilecektir.) | Final jüri çizimleri |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Abitare, AD, Architectural digest, Architectural Lighting, Architectural Record, Architecture d'Aujourd'hui, Arredamento Mimarlık, Best of Best İçmimarlık (BOB), Detail: Zeitschrift für Architektur & Baudetail & Einrichtung XXI, Display & Design Ideas, Domus: Architecture/design/art/communication, Interior Design, Interiors, Intra-Interiors for Designers and Architects, Natura, Newdesign Tasarım: Mimarlık İçmimarlık ve Peyzaj Mimarlığı Dergisi/Review of Architecture, Design, Landscape, The Architectural Review, Yapı: Mimarlık, Kültür ve Sanat Dergisi
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 100 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 32 | 1 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 80 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 240 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir. | X | ||||
2 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder. | X | ||||
3 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar. | X | ||||
4 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder. | X | ||||
5 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar. | X | ||||
6 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır. | |||||
7 | Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir. | X | ||||
8 | Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir. | X | ||||
9 | Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | X | ||||
10 | Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest